woensdag 3 september 2014

Op verkenning in onze school!

Na onze praatronde oefenden we vandaag heel wat ruimtelijke begrippen zoals op, onder, ver van..., links, beneden,... rangtelwoorden en verschillende pictogrammen. Eerst deden we dat in ons klasje, daarna gingen we op verkenning in ons schoolgebouw. We gingen ook op bezoek bij Kristie en daar wilden we wel eens weten in welke klas de meeste kindjes zitten.We zochten allemaal een kleutervriendje en Lucas bleef over,  dus ... heeft het klasje van Kristie 1 kindje meer dan onze klas. Daarna wilden Manuel en Janneke graag nog even langs gaan bij hun zusje / broertje... want bij Nath waren we nog niet geweest. Het was een superleuke en leerrijke les en ...als we nu de klastaak van postbode hebben ( en we iets moeten brengen naar een ander klasje ) weten we héééééél goed de weg.

Yara doet de deur open...

Manuel staat op zijn stoel...

Janneke staat achter haar stoel...

Andreas staat ver van het bord...

Jens staat kort bij het bord...

Amelia staat achter de deur...

Jeff staat voor zijn bank...

Zwaai eens lief met twee handen...

Trek eens aan je linkeroor...

Duw met 1 vinger op je neus...

Knipper met je rechteroog...

Wie is het derde, eerste,... kindje?

Alexander rangschikt de kids van klein naar groot...


Jarne komt Alexander helpen...

Op je stoel, achter je stoel, voor de bank, kort bij de juf en ver van de juf...



De pijl wijst naar rechts...

8 boekentassen op de bovenste plank...

Hoeveel paar schoenen?




Hoeveel sterretjes zitten er in Ann haar klasje?

Waar is het 2de  prikbord?

Laura staat bij het 3de  prikbord...

In welke klas zitten de meeste  / minste kindjes?

Manuel en zijn zusje Lena

Janneke met haar broertje Joppe
 Na onze fruitspeeltijd leerden we ons 1ste lettertje ' i ' schrijven. We maakten eerst onze vingers en onze handjes goed los: we speelden piano, trommel, accordeon,... Daarna schreef Kirsten de letter heel groot op het bord en schreven we met onze vinger mee in de lucht en met ons neusje op de bank.
Nadat we over de bordletters geschreven hadden, gingen we aan de slag met onze schrijfpotlood in ons contractwerk. Maar eerst een goede schrijfhouding aannemen en onze potlood op de juiste manier vasthouden... een hele karwei, maar oefening baart kunst! Goed gedaan, lieve kindjes!

piano spelen

blokfluit spelen

op een viool spelen

lekker hard trommelen...

op de accordeon spelen

op een mondharmonica spelen

We schrijven de letter ' i  ' in de lucht...

Met onze neus schrijven.. eens iets anders hé!









Tijdens onze afsluitronde vertelden we nog eens wat we vandaag hadden bijgeleerd en kregen we allemaal een welverdiende sticker op onze beloningsrups.


Kijk eens... we hebben allemaal een eigen schuifje met een naamkaartje, dat we zelf versierd hebben.


Nog enkele foto's van ons bezoekje aan de bibtruck gisteren...
 



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten