dinsdag 27 september 2016

De letter ' p ' uit steentjes, takjes,...

Vanmorgen leerden we na onze praatronde de letter ' p ' van het woordje ' pen ' schrijven.

 Eerst zochten we een stukje fruit ( een peer ), een lichaamsdeel ( onze poep ), een naam ( Plop ),... dat begon met onze nieuwe letter.
Daarna deed Kirsten voor op het bord waar we moeten starten bij de letter ' p ' en we zagen dat deze letter langer is dan de andere letters die we tot nu toe schreven: de letter ' p ' gaat een stukje naar beneden, naar ' de kelder '.

Om de vorm van de letter ' p ' te oefenen, trokken we naar buiten. We schreven met krijt onze nieuwe letter en we maakten met takjes, stenen, dennenappels,... de letter ' p '.

We genoten van het zonnetje en we deden allemaal supergoed ons best: dikke duim, allemaal!

























Tijdens onze rekenles vergeleken we aantallen. We keken en telden waar de minste / meeste aantallen waren.
Soms moesten we goed kijken want Kirsten legde de spulletjes extra ver uit elkaar of net dicht bij elkaar om ons te misleiden... maar wij waren aandachtig en telden steeds goed :-).

We kleurden ook een wit papiertje in met onze lievelingskleur en maakten rijtjes op een groot blad zodat we meteen konden zien welke kleuren slechts eenmaal / dikwijls / ... gekozen werden door onze klasgenootjes.













Gisteren bracht Gloria het letterkoffertje terug mee naar ons klasje. Het koffertje zat zo vol dat het bijna niet meer dichtging: penne ( een soort pasta ), een pincet, paneermeel, popcorn, een pen, playmobil... Super gedaan, Gloria!










En nog enkele foto's van leuke en leerrijke opdrachten ( die we gisterennamiddag deden ) 
tijdens ons project ' Gezonde voeding ':

* fruit tekenen in de mandjes
*een lege voedingsdriehoek voorzien van etenswaren uit reclamefolders
* een puzzel i.v.m. voeding maken
* een poster van gezonde / ongezonde voeding maken
*onze zintuigen gebruiken door te proeven, voelen en ruiken
*trappen lopen, met de hoepel draaien, buikspieroefeningen, touwtje springen,...
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten