vrijdag 8 januari 2016

De verjaardag van Lander en nog veel meer...

Toen we deze morgen in onze praatronde gingen zitten, zagen we op ons praatrondetafeltje dat we post hadden.

Ynse had een kaartje naar de meisjes gestuurd om te zeggen dat ze hen miste tijdens de kerstvakantie: lief hé :-)

We waren ook blij dat we eindelijk antwoord gekregen hadden van Sinterklaas, maar ja... hij heeft het dan ook altijd erg druk hé!  Als beloning had hij een mooie doe - poster met leuke opdrachten bij zijn brief gestoken: dat vonden we leuk!

Dankzij de postbodes waren deze brieven in ons klasje geraakt; omdat alle jongens en meisjes het meteen zagen zitten om zelf eens postbode te zijn ... dus starten we volgende week met een nieuw project rond ' de post '. We kijken er al naar uit!








Vandaag zijn we ook gestart met een nieuw leesatelier op vrijdag: dan zullen we steeds 25 minuten lezen met een grote vriend of vriendin uit de 3de graad. We vonden het alvast heel fijn om te doen!











Voor de speeltijd stelde Lander zijn levenslijn voor, want hij werd op 1 januari een jaartje ouder: een dikke proficiat, Lander!

Nu is Lander een grote kerel, maar 7 jaar geleden was hij een schattig klein baby'tje. Op de andere foto's zagen we Lander met een dolfijn, Lander met zijn 1ste cadeautje, Lander die een stoel aan het verven was,...

Lander had ook heel wat spulletjes van thuis meegenomen uit zijn baby - en peutertijd: knuffels, een mooie 3d - echo, zijn 1ste schoentjes, het boekje van ' Kind en Gezin ', ...











Speciaal voor ons had Lander thuis veel werk gemaakt van de cupcakes: het waren monstertjes geworden. En wat waren die cakejes heerlijk!

Lander had ook nog klascadeautjes bij: een bal om 's vrijdags te voetballen, lijmstiften en een mooi AVI - boekje.

Dank je wel voor de traktatie en de cadeautjes, die we erg goed kunnen gebruiken.













Namiddag stond er, samen met de jongens en meisjes van het 2de leerjaar, teamwork rond ' carnaval ' op de planning. M.b.v. de naamstokjes konden we kiezen waar we gingen werken en de volgende weken kunnen we doorschuiven.

Er waren echt superleuke opdrachten, waarbij we heel wat doelen van muzische vorming ( drama, beeld, muziek,... ) bereikten:

* grimeren met een stappenplan
* expressief bewegen op ' Carnaval der dieren '
* maskers en slingers maken met een stappenplan
* vrije tekst i.v.m. carnaval schrijven
* kostuums ontwerpen met een materiaal naar keuze
* klasposters maken








klasposter van getalbeelden

ontwerpen van een  carnavalskostuum








We deden onze afsluitronde in de klas van zedenleer, zodat we veel plaats hadden om alles voor te stellen. We waren terecht trots op onze werkstukken: goed gedaan, allemaal!

' Carnaval der dieren'

' Carnaval der dieren '

onze maskers

onze slingers

deze meisjes grimeerden elkaar...

het voorlezen van onze vrije tekst i.v.m. carnaval

onze carnavalskostuums

onze klasposters

Geen opmerkingen:

Een reactie posten