vrijdag 8 maart 2013

Weekverslag

Hallo allemaal,

Hier een kort verslagje van onze activiteiten van deze week.

Maandagnamiddag gingen we na onze turnles trots onze w.c. posters voorstellen aan de andere klassen. En iedereen was heel enthousiast om samen te zorgen voor propere w.c.'s.  Als nu de bestelde A3 plastics op school aankomen, kunnen we onze posters plastificeren en eindelijk ophangen in onze toiletten.










 

Dinsdagnamiddag kreeg iedereen in een grote kring de kans om de foto's van zijn / haar ouders, grootouders en overgrootouders te tonen en erover te vertellen. We vergeken de leeftijden van onze mama's en papa's en gingen na welke grootouder het langst geleden werd geboren. Ook ontdekten we dat niet iedereen zijn grootmoeder ' oma ' noemt. Er waren mammie's, moekes, nonnas, jajas, bomma's,...









Toen we donderdagnamiddag terug kwamen van onze turnles, zagen we dat er nieuwe schoenkasten voor onze klas aan de muren in de gang hingen. Iedereen was dolenthousiast: "  Nu zullen we niet meer moeten zoeken naar onze pantoffels in die grote kisten "... klonk het! Omdat we graag wilden weten in welke kast onze eigen pantoffels kwamen, besloten we om kleurrijke naamkaartjes te maken. Dank je wel Eric, papa van Britt, om onze gemakkelijke schoenkasten op te hangen!



Vrijdagmorgen brachten Kato en Free leerrijke boeken mee voor de boekenronde. Kato liet ons haar eerste atlas kijken; op een kaart zagen we alle werelddelen en de verschillende soorten bevolking. Ze vertelde ons ook over de planeten in de ruimte: Mars, Jupiter, Mercurius,...
Free had een boek bij over het menselijk lichaam. In dit boek konden we heel goed zien hoe ons lichaam er aan de binnenkant uitziet: raar om te zien! Free wist enorm veel te vertellen over onze hersenen, onze botten, ons bloed,... Goed gedaan,Kato en Free!



Na onze middagpauze gingen we aan de slag met de foto's, die we eerder deze week meenamen naar de klas. We verdeelden de foto's over 3 tafels: ouders, grootouders en overgrootouders. Iedereen koos zelf aan welke tafel hij / zij graag wou werken. Elke groep maakte een collage met foto's, namen en geboortejaren. En we kregen allemaal veel complimentjes van Kirsten, want we maakten er veel werk van. Toen alle groepen klaar waren, legden we de collages op basis van de geboortejaren in de juiste volgorde. En zo is al een groot stuk van onze klaslevenslijn klaar!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten