maandag 22 februari 2016

maandplaten en dagdelen stempelen

Hallo allemaal ,

Ik ben Laura Grossi, 20 jaar en ik woon in Houthalen. Ik zit in mijn tweede jaar leerkracht lager onderwijs aan de UCLL (vroegere KHLim). Vorig semester liep ik stage in de klas van Rabia. Ik zal om de twee weken op maandag en dinsdag stage lopen in het 1ste leerjaar en van 18 april t.e.m. 29 april zelfs twee volledige weken.

Ik kijk er enorm naar uit om veel bij te leren van Kirsten alsook van de kids!


Deze morgen zijn we gestart met een kort kennismakingsspelletje. De kinderen stelden zichzelf voor en gooiden de bol garen door. We kregen hierdoor een knap spinnenweb.






Na het kennismakingsspelletje gingen we meteen aan de slag met de rekenles. De kinderen toonden me al snel hoe goed ze al kunnen tellen...



Welk getal ligt er tussen 11 en 13?


twaalf!!!




Het juiste getal aan de getallenlijn hangen.




Onze getalkaartjes sorteren.



Na de speeltijd was het tijd voor de herhalingsles van Nederlands. We oefenden nog eens woorden waar tweetekenklanken zoals ui, uu, eu, ... in voorkomen.
We kregen een prent te zien en we legden het woordje op onze letterdoos.




Hierna vertelde Laura ons dat wij de postbode mochten helpen. Hij had een hele stapel brieven meegegeven aan Laura, waarvan hij niet wist in welke bus ze moesten gepost worden.
Dat was voor ons geen probleem!
Het verliep schitterend. Jullie waren supergoede postbodes!












Na de middag hebben we de maanden en dagdelen gestempeld. Ook de seizoenen werden in de kring goed herhaald a.d.h.v. onze verjaardagskalenders.

 Onze werkjes zijn nog niet helemaal klaar, maar natuurlijk mogen hier later nog aan verder werken.

In de afsluitronde toonden we onze maandbladen en dagdelen aan onze klasgenootjes.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten