donderdag 20 november 2014

Meten met onze lichaamsdelen

Tijdens onze rekenles van vandaag begonnen we op onze klasdeur met het aanduiden van de lengte,de breedte en de hoogte ... want dat zijn toch niet zo'n gemakkelijke begrippen hé!

Daarna gebruikten we onze lichaamsdelen om allerlei klasspulletjes te meten: de hoogte van de banken met onze handen, de breedte van de stoeltjes met onze wijsvingers, de lengte van onze klas met grote voetstappen,... Alle metingen werden op het bord geturfd. Sommige kinderen konden heel goed uitleggen waarom de meetresultaten niet altijd precies hetzelfde waren. Knap hoor!  Tijdens het meten moesten we er ook altijd op letten dat we nauwkeurig werken: bij het begin van het voorwerp starten met meten en geen plaats tussen 2 metingen laten hé! Zo kunnen we later ook goed werken met een lat.

Toen we naar de gang gingen om de breedte te meten met voetstappen, had Yarne het geweldig idee om ook de lengte van onze lange gang te meten. Niet met voetstappen of handen, maar met ons lichaam...
Zo gezegd, zo gedaan... allemaal liggen dus! De lengte van onze gang is 2 keer alle (16  ) kinderen van ons klasje, dan nog 1 keer Amber en Kirsten erachter...

Het was een superleuke les meten, die we niet snel zullen vergeten :-) !





















Namiddag gingen we zwemmen: wat hebben we weer goed geoefend en al heel wat vooruitgang gemaakt!

Nog enkele mooie foto's uit de bus op weg naar het sportcentrum:











Geen opmerkingen:

Een reactie posten