donderdag 9 maart 2017

Ingegratie - activiteit met een andere juf


Vandaag deden we in de namiddag een superleuke integratie - activiteit: hiervoor wisselden  Kirsten en Els van locatie en van kids 😁😁😁.


Samen met Els mochten de kinderen eerst een briefje nemen waarop een personage stond. Ze moesten zich voorstellen op deze manier. De kinderen konden goed uitbeelden en stemmetjes gebruiken. Hierna mocht iedereen 1 handpop kiezen. We werden in groepjes verdeeld en bedachten een kort verhaaltje met onze personages. We toonden onze poppenkast aan elkaar. We hadden vandaag te weinig tijd om een decor en attributen te maken, maar hier gaan we zeker nog verder mee aan de slag.


                                 

                                  


                                

                                
                               



                               
                    

                               

                              

De jongens en meisjes van de 3de kleuterklas kregen bij het binnenkomen in hun klasje al meteen een opdracht: in de praatronde hun naam zoeken die geschreven was in sierlijke krulletters. Het was even zoeken, maar uiteindelijk vond iedereen zijn / haar naampje en klapten we alle namen in stukjes. Zo hoorden welke namen kort en lang waren. We zochten ook namen met dezelfde letter vooraan en maakten we groepjes.
















Kindjes met namen die beginnen met de letter ' L '.
Kindjes met namen die beginnen met de letter ' M '.
Kindjes met namen die beginnen met de letter ' A '.
Talle was de enige in het klasje met een naam waarbij we de letter ' T ' vooraan hoorden.

Dan las Kirsten een boek voor: ' Grote Anna leert rekenen en lezen '.

Het ging over een meisje, die ( net zoals wij binnenkort )  voor het eerst naar ' de grote klas ' gaat. Natuurlijk vond Anna het super om daar te leren rekenen en lezen. En ze mocht een leuke boekentas uitkiezen 😊😊, waar al haar spulletjes goed in pasten.
 




Om af te sluiten gingen we zelf aan de slag. Kirsten knipte verschillende woordjes ( die voorkwamen in het voorleesboek ) in stukjes. Wij plakten het woordje aan elkaar in ons hoofdje en omcirkelden de juiste tekening. Wat ging dat al superπŸ‘πŸ‘πŸ‘, lieve jongens en meisjes!

Ik zie jullie heel graag snel terug voor een volgende activiteit: jullie deden echt goed mee... flink hoor😍😍!




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten