Mooi gedaan, kids ππππ!
Na de speeltijd leerden we het gewicht ' 1 kilogram ' kennen: amai, we hadden niet verwacht dat het zo zwaar zou voelen in onze handen.
Uit de vorige meetlessen wisten we al hoe we meter en euro korter kunnen schrijven.
Maar wat zou de afkorting van ' kilogram ' zijn? En wat betekent dan de letter ' g ' op de poster van de gezonde voedingsronde van Jesper?
Dan zochten we allerlei voorwerpen uit de klas: wat weegt minder, evenveel en meer dan ' 1 kilogram '???: vergelijken, voelen, schatten, wegen,...
Tafels, een boekentas, potloden, drinkflessen, een bal, onszelf, stiften, ... er werd heel wat gevondenπππ.
Super toch, zo buiten leren!
We vulden ook het bakje van de balans met zand en probeerden de balans in evenwicht te brengen met het gewicht van ' 1 kilogram '. Dat lukte ons echt supergoed πππ!
Om erg nauwkeurig en precies te zijn, zagen we bij de vroeger en nu - ronde van Joppe dat we best een digitale weegschaal gebruiken. Dus zo gezegd... zo gedaan!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten