Het was weer een blij weerzien vandaag na twee
weken vakantie. De kinderen hadden in de praatronde dan ook veel te vertellen
over de paasvakantie.
Na de praatronde kregen we een lesje over de
hoofdletters. We leerden ze al lezen, maar nog niet schrijven. Dit leren we
volgend jaar bij Anneleen en Martine.
We legden de juiste schrijfletters bij de juiste
hoofdletters.
Op het einde van de les kregen we ook een
memory-spel. Wat hadden we plezier!
Na de speeltijd begonnen we onze rekenles over het
optellen tot 20. We waren druk in de weer, toen we werden opgeschrikt door een
superheld: KAN-NIET-KABAAL.
Hij vertelde ons dat er soms op school heel veel
lawaai is. Daarom had hij een speciaal apparaat bij. Dit apparaat kan meten hoe
luid het er aan toe gaat in onze klas.
Als het apparaat groen kleurde was alles in orde
en was er een normaal volume. Toen het apparaat oranje werd waren we al in de
gevarenzone en toen het knalrood kleurde was het té luid!
We probeerden verschillende dingen uit. Eens roepen ... en het
apparaat kleurde rood. Eens met de stoel schuiven ... en het apparaat kleurde opnieuw
rood.
KAN-NIET-KABAAL vroeg aan de leerlingen of ze
dieren kenden die veel lawaai maken. De leerlingen deden leeuwen, olifanten, …
na en het apparaat kleurde opnieuw rood!
Even later vroeg hij aan de leerlingen of ze
dieren kenden die je bijna niet hoort. De leerlingen dachten meteen aan een
lief klein vogeltje. En wat haalde KAN-NIET-KABAAL uit zijn tas? Een lief wit
vogeltje. Even later toverde hij ook nog een konijn uit zijn tas. De leerlingen
vonden het superleuk en vroegen aan KAN-NIET-KABAAL of ze de dieren mochten
aaien.
De kinderen waren dan ook uiterst gelukkig dat ze op de foto mochten met de diertjes.
Het apparaat blijft tot vrijdag in de klas. We
gaan erop letten dat we niet in het rood gaan, want KAN-NIET-KABAAL wilt vrijdag
weten hoe het gegaan is.
Ynse en Yannina gooiden vandaag met de dobbelsteen. Ze gooiden geel , dit betekent de kiesronde...
Wij kijken er alvast naar uit!
Namiddag werkten we verder aan onze maquettes. We
werkten stevig door en verdeelden de taken in ons groepje. Iedereen in het
groepje werkte goed mee.
Het samenwerken in groep gaat al heel goed!
Onze maquettes zijn nog niet helemaal klaar. We
mogen er morgen aan verder werken en als we even goed werken als vandaag zullen
ze morgen zeker klaar zijn!!
Vandaag kwam Ylenia terug naar ons klasje. Vanaf
vandaag komt ze dan ook elke dag. Ze voelde haar vandaag al goed op haar gemakje
en ze kreeg zelfs een ballon van Karell.
Superwelkom in ons klasje, lieve Ylenia!
Superwelkom in ons klasje, lieve Ylenia!
Wat hadden we een leuk dagje!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten