donderdag 6 september 2012

Ons eerste woordje


Vandaag hebben we ( = de kindjes van het 1ste leerjaar ) ons eerste woordje geleerd: ' ik '.

Als we kijken in ons praatrondeboek of we luisteren naar de vrije teksten van andere kinderen, horen we dat we vaak het woordje ' ik ' gebruiken. " Ik eet graag frieten " ( Jade ), " Ik heb ook een dode muis gezien bij mijn vriend Wesly " ( Arvid ), " Ik heb een draak leren tekenen in de tekenschool " ( Thijs ), " Ik woon soms in Bree, soms in Stokkem " ( Milla ),...

We sneden het woordje ' ik ' in stukjes met onze handen, we hingen de letters van het woordje ' ik ' in ons klikklakboekje, we oefenden op de letterdoos. Ook keken we een filmpje over ' ik ' op ons splinternieuw smartbord.

Leuk hé... zo'n smartbord!


Senne, Arvid en Thijs zochten in hun vrije tekst woorden met de letter ' i ' en ...
ze vonden er heel veel!



1 opmerking: