zondag 4 december 2011

Sinterklaas

Maandag zijn we onze nieuwe week begonnen met het schrijven van een brief naar Sinterklaas. Zo waren we zeker dat hij ons nieuw superschooltje, met allemaal nieuwe kinderen, niet zou vergeten. En... dinsdag kregen we al antwoord van Sinterklaas: Hij komt volgende dinsdag op bezoek, maar hij heeft zijn bril in Spanje vergeten. Daarom moeten we allemaal iets rood aandoen, zodat hij ons heel goed kan zien. We hebben ook  vlaggetjes geknutseld ( om mee te wapperen als de lieve Sint aankomt ) en mooie tekeningen gemaakt. Caroline ( de mama van Doris ) is woensdag naar onze klas gekomen om samen met ons een leuk sinterklaasgedicht te maken en het uiteindelijk resultaat kan je hieronder bewonderen. Dank je wel Caroline voor de toffe voormiddag! En nu maar aftellen tot de Sint komt... spannend!

Trip, trap, trip, trap, trip, trap.
Hoor ik daar een paard?
Zie ik een staart? Of een witte baard?
Is het Sinterklaas?
Met lekkere speculaas?
Of is het Piet in zijn pietenpak?
En heeft hij lekkers in zijn zak?
Lieve Sint, kijk eens in je boek!
Krijg ik een pop of een chocoladekoek?

Sinterklaas, ik ben heel erg zoet.
Krijg ik mooi speelgoed?
Sinterklaas, wat zit er in die grote stoomboot?
Veel speelgoed of 200 kilo noot?
Ga je met zwarte Piet op stap?
Kom dan maar naar ons schooltje heel rap!
En als ik heel luid “ lieve Sinterklaas “ roep,
krijg ik dan heel veel snoep?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten